Inwoners van Zuid-Nederland zijn opgeschrikt door nieuwe oplichtingspraktijken van een dakdekkersbedrijf dat eerder failliet werd verklaard. Na het vertrek van Dak en Kozijn, dat voor tonnen aanbetalingen incasseerde zonder werk te leveren, doken de eigenaren opnieuw op onder de naam DakDirect. Vanuit hun vestigingsadres in Oisterwijk hebben zij opnieuw slachtoffers gemaakt door verbouwingen niet af te ronden, met schade en financiële verliezen als gevolg.
De getroffen gezinnen vertellen schrijnende verhalen over onafgewerkte dakkapellen, lekkages en deuren die verkeerd geleverd werden. Nitien Boedjarath en zijn vriendin werden geconfronteerd met een open achterkant van hun huis gedurende zes maanden, resulterend in overlast van ongedierte en verstoorde burenrelaties. Daarnaast moesten zij 20.000 euro extra betalen om het werk elders te laten voltooien, een financiële klap die vele gedupeerden delen.
De Tilburgse curator, Job Molkenboer, bekritiseert de handelswijze van de oplichters en spreekt van 'vele onregelmatigheden' bij het voormalige bedrijf Dak en Kozijn. Na een auto voor een schijntje te hebben verkocht en faillissementsfraude te hebben gepleegd, bleven de eigenaren actief in de bouwsector.
Slachtoffers zoals Jurrien Cerneus uit Etten-Leur roepen nu op tot waakzaamheid en willen voorkomen dat anderen hetzelfde lot ondergaan. De waarschuwingen wijzen op de noodzaak van grondig onderzoek en transparantie bij het inschakelen van bouwbedrijven, om verdere financiële en emotionele schade te voorkomen.